למה אני אוהב את טוויטר?

barbareshet רשתות חברתיות
0
למה אני אוהב את טוויטר

יש הרבה מה לאהוב בטוויטר, בפשטות וביעילות שלהם, כאשר חלק מגורם המשיכה העיקרי שלהם הוא שזה לא מעל ומעבר ליכולות של כל אדם. בארץ, בניגוד למקומות אחרים בעולם טוויטר הוא כמעט נחלתם של העיתונאים, סלב ואנשי הסושיאל למינהם. כמעט נדיר למצוא אנשים פרטיים אשר משתמשים בטוויטר כדי לצרוך מידע, וזה חבל.
נכון לשנת 2013 פייסבוק הייתה (ועדיין) הרשת החברתית הגדולה בארץ, עם קרוב ל 3.8 מיליון משתמשים רשומים. טוויטר לעומתם עמדה בתקוה המקבילה על כ 150,000 משתמשים בלבד
למה אני אוהב את טוויטר באופן אישי?
טוויטר היא דרך יעילה מאוד לתקשורת בינאישית, באמצעות 140 תווים. ניתן לתקשר עם עולם שלם, להשתמש ב-@ כדי לציין אדם ספיציפי או אפילו לעשות את זה באופן פרטי עם הודעת פרטיות.
זה כלי נהדר ליצירת קשר ראשוני עם אדם מסויים, (מה שלאחר מכן יכול להוביל לפגישות עסקיות או להחלפת מיילים). טוויטר מספק חדשות בזמן אמת ותוצאות חיפוש שעונות על הצורך הגדל והולך למידע עדכני ורלוונטי ולא תכנים מארכיונים שפורסמו לפני זמן רב).
למה גוגל אוהב את טוויטר?
גוגל הבינה את החשיבות הגוברת זו של הצורך במידע בזמן אמיתי לעומת הנתונים בארכיון בשנה שעברה וחתמה הסכם עם טוויטר לקבלת חיבור ישיר למערכת שלה (דרך API) ובכך בעצם יכלה להוסיף תכונה חדשה למנוע החיפוש שלה בשם "תוצאות בזמן אמת" . באמצעות החיבור בין שני הענקים האלו, טוויטר מספק לגוגל אמצעי נוסף שעוזר לו להיות רלוונטי בזמן אמת.
למה תקשורת המונים אוהבת טוויטר
אתרי רכילויות ומערכות חדשות גדולות כאחד נמצאים בטוויטר ואורבים, לרגע בו "סלב / כוכב" כזה או אחר יעלה תוכן אטרקטיבי, כזה שיותר כותרות גודלות, ומעלה את המכירות.

כלים שימושיים לתפעול חשבון טוויטר (מרבית הכלים המוצגים הינם כלים בתשלום, המאפשרים תקופה כזו או אחרת של שימוש בחינם):
Twitter cards: כלי רשמי של טוויטר המאפשר לגולש כמו גם לבעל האתר לייצר כרטיסית מידע המרחיבה את טווח 140 התווים המוקצים. באמצעות twitter cards ניתן לצרף לכל ציוץ תמונה, וידאו, ביקורת על מוצר או אפליקציה וכו'. הטמעת הכרטיס פשוטה יחסית ולא דורשת ידע נרחב בתכנות, כל שנדרש הוא להכניס קוד html פשוט לאיזור ה header ולמלא את ההגדרות הרלוונטיות לאתר שלכם. עפ"י ההגדרות של טוויטר קיימים 4 סוגי כרטיסים ייעודיים:
Summary Card – כרטיס מתמצת: יכול לשמש לכל סוג של תוכן, החל מפוסטים בבלוג, חדשות, מוצרים ועוד. מטרת הכרטיס היא להציג תמצית של התוכן לגולש. לכרטיס זה ניתן להוסיף הרחבה של מוצרים ובעצם לתת לגולש גישה ישירה למוצר חדש / מבצע אטרקטיבי וכו'.
Summary Card with Large Image – כרטיס מתמצת עם תמונה: בעל מאפיינים זהים ל Summary Card עם הבדל עיקרי אחד – תמונה גדולה מצורפת לציוץ. הייתרון של כרטיס זה על פני קודמו הוא בעצם בתמונה המצורפת (אחוז הגולשים המקליקים על ציוץ עם תמונה גבוה בהרבה מציוץ ללא תמונה). לכרטיס זה קיימות 2 הרחבות באפשרויות של טוויטר (כרטיס תמונה וכרטיס גלריה).
App Card– כרטיס אפליקציה: הכרטיס מציג תקציר ותמונה של האפליקציה ונותן אפשרות לגולש להגיע ישירות לאפליקציה בחנות הרלוונטית ללא צורך בחיפושים מיותרים.
Player Card– כרטיס לצפייה במדיה: כרטיס זה מאפשר הצגה ו/או השמעת מדיה ישירות מטוויטר.

ניתן לעקוב אחרי המדריכים של טוויטר להטמעת סוגי הכרטיסים, כאשר הצעד האחרון בהטמעת הכרטיס הוא בעצם החשוב ביותר- בדיקת הכרטיס ואופן הצגתו לגולש. את הכרטיס ניתן לבדוק באמצעות כלי הוולידציה של טוויטר.

Twitter Analytics – כלי של טוויטר המנתח ומציג את הפעילות בחשבונכם. במידה ואתם גם מפרסמים בטוויטר, הכלי מספק ניתוח מלא של הקמפיין שלכם.
Unfollowers – כלי המאפשר להגדיל באופן משמעותי ומהיר את קהל העוקבים שלכם (קיים גם ממשק לאינסטאגרם אך עליו לא נדבר). אופן השימוש בכלי זה הוא פשוט, מוצאים חשבון פופולארי (הרחבה בהמשך) בתחום שלכם, עוקבים אחריו ובאמצעות כלי זה ניתן לעקוב אחרי העוקבים שלו, במטרה שהם יעקבו אחריכם בחזרה. לכלי יש גרסה חינמית המאפשרת מעקב מהיר אחרי 50 גולשים ביום. עוד על הכלי ואופן השימוש בו ניתן לקרוא כאן.
Tweepi – גםכלי זה מספק את האפשרויות להגדלת קהל העוקבים שלכם, אך בנוסף הוא מאפשר לכם חיפוש מובילי דעה בתחומכם עפ"י תגיות (hashtags #).
Tweriod – כלי אופטימיזציה לחשבון הטוויטר שלכם. בפתיחת חשבון הכלי מתחבר לחשבון שלכם ומנתח את כל הציוצים והאינטרקציות שלכם עם הקהל שלכם. בסופו של התהליך הקצר, הכלי מספק לכם אינפורמציה על הזמן הטוב ביותר מבחינתכם לשתף תכנים בטוויטר על מנת למקסם את האינרטקציה שלכם על קהל העוקבים שלכם.
Twitonomy – כלי המספק אינפורמציה מלאה על הפעולות שלכם בטוויטר כמו גם על פעילותם של חשבונות אחרים. ניתן לסנכרן חשבון זה עם הכלי של באפר (buffer) לצורך יצירת לוח זמנים אופטימלי לשיתוף תכנים בחשבונכם.
Topsy – כלי לניתוח רשתות חברתיות. הכלי מאפשר לכם למצוא נושאים אטרקטיבים לצייץ עליהם כמו גם מובילי דעת קהל בתחום מסויים. אחת האפשרויות המעניינות של הכלי הזה היא השוואה בין מושגים, במידה ויש לכם מאמר מסויים אותו אתם רוצים להפיץ בטוויטר ואתם לא יודעים איזה כותרת לתת כדי ליצור מקסימום חשיפה, ניתן להזין 3 מושגי חיפוש ולהשוות בינהם.
Followerwonk – כלי מבית היוצר של MOZ, וללא ספק אחד הכלים המובילים והאטרקטיבים. הכלי מאפשר חיפוש מהיר של מובילי דעת קהל וניתוח הפרופיל שלהם, השוואה בין חשבונות טוויטר שונים, ניתוח מפורט של חשבון הטוויטר של המתחרים שלכם, מעקב מהיר ועוד.
commun.it – כלי מצויין להגדלת קהל העוקבים שלכם בטוויטר ו/או בפייסבוק. הכלי מספק ניתוח מהיר של חשבונכם ובעקבות כך המלצות לפעולה (מיהם העוקבים המובילים שלכם, אחרי איזה חשבונות עדיף לעקוב ואיזה לזנוח ועוד).
• Sumall – כלי המאפשר מעקב וניתוח של החשבונות החברתיים שלכם באמצעות ממשק פשוט ונוח למשתמש. היתרון היחסי בכלי זה, הוא השימוש הנרחב ברשתות חברתיות כמו גם ניתוח מיילים וקמפיינים והצגת המידע בצורה פשוטה וברורה על גבי עמוד אחד.
Twittercounter – הכלי מספק ניתוח פרופיל והמלצות לפעולה, המלצות והזדמנויות לפרסום ונתונים סטטיסטים של שימוש בטוויטר ברחבי העולם.

אז למה אני אוהב את טוויטר? .. כשאני חושב על השאלה הזאת ברצינות, אני מוצא שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא- לטוויטר יש את הכח ואת היכולת להביא תנועה לבלוג שלי באופן מיידי ובזמן אמת, והסיבה השניה היא שטוויטר מאפשר לי ליצור אינטרקציה מיידית ובלתי אמצעית עם הקהל שלי ועם מובילי דעת קהל כאחד. אל תבינו אותי לא נכון אני עדיין אוהב גם את רשתות הסושיאל מדיה האחרות, אבל האמת היא שטוויטר עושה את זה טוב יותר מכל נכס דיגיטלי אחר שיש לי !! כאשר אני בוחן בגוגל אנליטיקס תנועה לאתרים שלי, המקור העיקרי (של רשתות חברתיות) הוא בעצם טוויטר, ובפער גדול על הרשתות החברתיות האחרות.